تاریخچه بولینگ در ایران در سال ۱۳۳۵ در ایران اولین باشگاه بولینگ در سعادت آباد تهران با ۱۲ خط طبق استاندارد های جهانی به صورت غیر اتوماتیک افتتاح و مورد استفاده قرار گرفت در این باشگاه کارگری موسوم به پین بوی پینها را جمع و سپس می چید. اوائل سال ۱۳۴۲ باشگاه بولینگ عبدو با ۲۸ خط تأسیس شد که ۸ خط آن در طبقه بالایی بود که فقط برای فینال استفاده میشد بانک سپه و شرکت ملی نفت ایران در آن زمان ها چند باشگاه تأسیس کردن. در سال ۱۳۵۳ قرار شد ایران میزبان مسابقات جهانی باشد به همین دلیل بولینگ عبدو تمامی خط های خود را با مارک AMF به صورت اتوماتیک در آورد و مسابقات جهانی در ایران برای اولین با و آخرین بار برگزار شد. در زمان انقلاب اسلامی باشگاه عبدو آتش گرفت و مورد تخریب قرار گرفت و فقط ۸ لاین طبقه بالایی سالم ماند که مدتها بسته بود.درسال ۱۳۷۰ اولین فدراسیون بولینگ ایران تأسیس شد به ریاست جناب مجید پزنده. بعد ها باشگاه های دیگری در سطح کشور تأسیس شد که متأسفانه استاندارد های لازم رو تا به امروز نداشتن

